Content­marketing &
stakeholder­communicatie

Klaar om het verschil te maken met je duurzame strategie? Wij zetten content­marketing in om consistent, planmatig en effectief over je duurzame business en projecten te communiceren. We analyseren je belangrijkste stake­holders en tekenen een strategie uit om hen consistent te informeren.

1.
Communica-
tiestrategie en content-
plan

Je publiek systematisch bedienen met kwaliteitsvolle content om zo een langetermijn­relatie uit te bouwen: de essentie van content­marketing is wonderwel van toepassing op duurzaamheids­communicatie. Wij stellen een communicatie­strategie op om stap voor stap engagement te creëren. We werken cross­mediaal en zetten alle content­vormen in: zowel tekstueel als audiovisueel, zowel online als offline.

Als onderdeel van de communicatie­strategie werken we een contentplan uit. Die tool geeft je een helder overzicht van alle thema’s en content­formats die aan bod zullen komen, uitgezet in de tijd.

2.
Cross-
mediale campagne

Of je nu wil informeren, inspireren of engageren: wij verspreiden je verhaal met cross­mediale campagnes die we doordacht en tactisch aanpakken. Samen leggen we doel­stelling, doelgroep en budget vast en kiezen de ideale media­mix. We tekenen de volledige funnel en aanpak uit, waarbij we maximaal aansluiten op de kanalen van jouw organisatie. Tijdens de campagne optimaliseren we de content, de aanpak en het budget. Na afloop rapporteren we transparant, zodat meteen duidelijk is wat wel en wat niet heeft gewerkt. We sturen bij waar nodig.

Om je duurzame verhaal extra te boosten, zetten we ook Susanova in, ons media­platform voor de groene economie. We schrijven artikels over je duurzame visie, programma’s en cases, en die verspreiden we actief binnen onze B2B-community. Via onze website, newsletter en LinkedIn-campagnes komt jouw duurzame verhaal terecht bij tienduizenden beslissers die duurzame trends op de voet volgen.

3.
Interne
activatie

Als het op duurzaamheid aankomt, zijn je medewerkers misschien wel je belangrijkste stake­holders. Van hr tot de financiële afdeling, van de werk­vloer tot het management: iedere collega speelt een rol om de duurzame visie van je organisatie tot leven te brengen. Wij helpen om je hele team te informeren over de toekomst­visie, waarden en duurzame doelen van je organisatie. We stellen een plan op om iedereen up-to-date te houden over de initiatieven waarmee je organisatie positieve impact krijgt. Van de interne news­letter over webinars tot een video­boodschap van de CEO: wij creëren communicatie om je medewerkers mee te nemen in het toekomst­verhaal van je organisatie.

Waarmee kunnen
we je helpen?

  • Communicatie­strategie en content­plan
  • Uitdenken van een storytelling­strategie
  • Inbound en performance marketing, incl. SEO en SEA
  • Socialemedia­strategie en -beheer
  • Interne activatie en team­engagement rond duurzaamheid