Creatie & story­telling

Je organisatie zet stappen in duurzaamheid en je kan niet wachten om die positieve impact te delen: met je klanten, je leveranciers, je medewerkers, investeerders, sollicitanten, je business­partners, de overheid, de pers … Wij bedenken een onderscheidend communicatie­concept en ontwikkelen in-house alle content die je nodig hebt om je duurzame story uit te dragen.

1.
Commu-
nicatie-
concept

Om je stakeholders te engageren rond je duurzame verhaal heb je een creatief communicatie­concept nodig. Wij werken verschillende voorstellen uit en verfijnen het voorstel van je keuze tot het helemaal goed zit. Dit communicatie­concept vormt de rode draad doorheen alle communicatie­producten die we ontwikkelen. We werken het concept uit binnen de richtlijnen van jullie corporate huis­stijl, of tekenen een herkenbare afgeleide look-and-feel uit, specifiek voor jullie duurzaamheids­communicatie of campagne.

2.
Creatie

Digital first, dat geldt ook voor duurzaamheids­communicatie. Wij bouwen een sustainability hub voor je organisatie: dé digitale uitvals­basis voor alle communicatie over je maatschappelijke impact. We werken ook alle andere assets uit die je nodig hebt voor een 360°-campagne, gaande van blog­artikels, nieuws­brieven en pers­artikels, over video’s, infografieken en animaties, tot verdiepende content zoals een whitepaper of een webinar. We leveren ook afgeleide teksten over duurzaamheid die je kan gebruiken voor je website, je corporate nieuwsbrief of jaarverslag.

Bij de uitwerking van alle communicatie besteden we veel aandacht aan het vermijden van green­washing. Wij zijn jouw partner om geloofwaardig en transparant te communiceren over je werkelijke ambities en impacts, gebaseerd op inhoud. Zo zorgen we dat klanten, partners, medewerkers en andere stakeholders zich werkelijk geïnformeerd voelen.

Waarmee kunnen
we je helpen?

  • Branding van je duurzame story
  • Realisatie van je sustainability hub of digitaal platform als uitvals­basis voor al je duurzaamheids­communicatie
  • Opzetten van (externe of interne) awareness campagnes
  • Redactie van deep content: blogartikels, nieuws­brieven, een eigen magazine …
  • Strategische copywriting van white papers, position papers en andere verdiepende content­producten die je duurzame verhaal onderbouwen
  • Ontwikkeling van video’s, animatie­filmpjes en infographics
  • Content voor interne communicatie
  • Kant-en-klare posts voor social media