De eerste helft van 2021 klopten verschillende bedrijven bij ons aan in hun zoektocht naar een communicatiepartner met duurzaamheidsexpertise. Dat resulteerde in nieuwe samenwerkingen met onder meer POM West-Vlaanderen, PL-Safety, CERA, Arcadis, De Watergroep, softwareontwikkelaar Canary.expert, een internationale kalkproducent en een internationaal mobiliteitsbedrijf.
Met POM West-Vlaanderen sloten we een driejarige raamovereenkomst met een dubbele insteek: de ontwikkeling van communicatiestrategieën en -campagnes, en contentcreatie en storytelling. Het overkoepelende doel: West-Vlaamse bedrijven stimuleren om duurzamer te ondernemen en tegelijk de logistieke en internationale aantrekkingskracht van de provincie versterken. We lanceren deze zomer onze eerste campagne.
Voor een internationale kalkproducent schreven we een online brochure die hun klimaatambities op een bevattelijke manier samenvat voor externe stakeholders. We hielpen ook om alle medewerkers op managementniveau te updaten en te motiveren rond de klimaatacties en duurzame projecten van het bedrijf tijdens een digitale town hall meeting.
PL-Safety, een groothandelaar in mondmaskers en andere persoonlijke beschermingsmiddelen, nam ons onder de arm om een duurzaamheidsplan neer te schrijven. Hoewel duurzaamheid reeds lang in de cultuur van het bedrijf verankerd was, wilde PL-Safety over een tool beschikken die hun concrete acties een ruggengraat geeft en klanten inkijk geeft in hoe ze met hun acties en door elk jaar nieuwe stappen te zetten, concreet bijdragen aan de SDG’s.
Tijd om het eens te hebben over jouw duurzame story? Neem contact op via mail@pantarein.be
Pantarein Publishing
Martelarenlaan 9
3150 Haacht