Geen dankbaarder onderwerp om awareness rond te creëren via Instagram dan de biodiversiteit. Wij grepen de vraag van Natuur en Bos om hun Instagram-kanaal te beheren met beide handen aan.
Natuur en Bos van de Vlaamse overheid
De fanbase op Instagram laten groeien naar 10.000 tegen eind 2020
Contentplan en Instagramposts met onderscheidende inhoud
Het gebruik van Instagram blijft stijgen. Voor Natuur en Bos is Instagram dan ook hét sociale medium bij uitstek om het grote publiek te bereiken. Vandaag kom je niet meer weg met een mooie foto en enkele hashtags om op te vallen op Instagram. Wij lichtten de aanpak van Natuur en Bos door en ontwikkelden een nieuwe stijl, waarin naast het beeld ook de inhoud primeert.
Op basis van onze kennis van de thema’s van Natuur en Bos en een screening van trending topics stellen we onderwerpen voor aan de redactieraad, die maandelijks vergadert. Via Hootsuite posten we maandelijks stories en berichten die we volgens de regels van de kunst – denk aan creatief taalgebruik, emoji’s, call to actions, tagging, hashtags en cross-promotion – opstellen. We werken ook quizzen uit, polls … Op de redactieraad bespreken we welke posts wel of niet zo goed scoorden, om het in de toekomst nog beter te doen.
We adviseren de klant over sponsored content en paid advertising. Door monitoring van het profiel, de posts, reacties en vermeldingen volgen we de online performantie van Natuur en Bos permanent op. Dat die aanpak vruchten afwerpt, toont de evolutie van de trafiek aan. Op vijf maanden tijd wisten we het vooropgestelde doel – een fanbase van 10.000 volgers – al te realiseren.
Kaat Vanneste, communicatieverantwoordelijke bij Natuur en BosHet mooie aan Pantarein is dat ze hun inhoudelijke kennis combineren met de creatieve Instagram-insteek die we voor ogen hadden en krachtige, originele copy. Ons bereik is daardoor significant gestegen
Pantarein Publishing
Martelarenlaan 9
3150 Haacht