MVO Vlaanderen

Content op maat over duurzaam ondernemen

Mensen hebben nood aan degelijke, betrouwbare content over duurzaamheid. Daarom zorgen we voor onze klant MVO Vlaanderen voor een mix van artikels, video’s en podcasts voor zowel de snel afgeleide als de aandachtige lezer. Inspiratie genoeg om zelf met duurzame initiatieven aan de slag te gaan!

Onze klant

MVO Vlaanderen

Onze uitdaging

Bedrijven informeren, inspireren en sensibiliseren over maatschappelijk verantwoord ondernemen

Onze oplossing

Inhoudelijk sterke en inspirerende content volgens een jaarcontentplan dat het evenwicht tussen alle kanalen en communicatievormen bewaart

Evenwichtige contentmix

MVO Vlaanderen is het kenniscentrum van de Vlaamse overheid dat ondernemers steunt in alles wat met maatschappelijk verantwoord ondernemen en duurzaamheid te maken heeft. Kerntaken zijn de Vlaamse professional informeren en inspireren, en daarvoor vond MVO Vlaanderen een betrouwbare partner in Pantarein.

Sinds enkele jaren nemen we de creatie van alle content van het centrale webplatform MVO Vlaanderen op ons. Aan de hand van een contentstrategie creëren we een evenwichtige mix. Enerzijds is dat door dagelijks belangrijk nieuws, praktijkvoorbeelden, ondernemers in de kijker … op de website en sociale media te publiceren. Anderzijds brengen we grotere campagnes rond een welgekozen MVO-thema. Ook bij de lancering van de nieuwe website leidden we alles in goede banen.

Nieuwsjagers

Onze redacteurs houden de vinger aan de pols en brengen het laatste nieuws over duurzaamheid, altijd in nauw overleg met MVO Vlaanderen. Dat doen we door ons eigen netwerk aan te spreken en via mediamonitoring, grondige research … Onder andere praktijkvoorbeelden, interviews met ondernemers en updates over ESG-thema’s vinden hun weg naar de nieuwspagina. Onze inhouse kennis over alles wat met duurzame transformatie in bedrijven te maken heeft, komt daarbij goed van pas.

Jaarlijks werken we enkele actuele thema’s uit tot grotere dossiers. Dat deden we al voor het thema ‘Sterk geschakeld’, met een reeks over hoe sociaal en inclusief ondernemen bijdraagt aan een duurzame economie. Begin dit jaar lanceerden we een nieuwe campagne waarin circulair ruimtegebruik centraal stond. We lichtten enkele van de leukste en meest inspirerende Vlaamse voorbeelden uit aan de hand van videoportretten en redactionele reportages. Een greep uit het aanbod: hoe je een oud gebouw nieuw leven inblaast, hoe je meer uit je ruimte haalt dankzij modulaire systemen, hoe herstellende landbouw samengaat met natuur en ruimte …

De strategie achter het contentplan

Om het jaarcontentplan vorm te geven maken we gebruik van het 3H-model. Drie soorten content – hero, hub en hygiene content – kennen elk hun eigen frequentie en doelen. De hygiene content is het always on-laagje, de dagelijkse nieuwsberichten op de website en LinkedIn. Hub content zorgt voor extra prikkels op regelmatige basis, zoals de tweewekelijkse nieuwsbrief en nieuwe video’s en podcastafleveringen. Enkele keren per jaar brengen we hero content, de campagnes als kers op de taart. Daar koppelen we concrete doelen aan zoals meer volgers op LinkedIn, meer bezoekers voor de website …