Zet je organisatie grote stappen in duurzaamheid en corporate social responsibility? Dan heb je alle reden om dat van de daken te schreeuwen. Maar hoe zorg je ervoor dat je boodschap gezien wordt? Het antwoord is: storytelling. Hier zijn onze tips om duurzame storytelling voor jou te laten werken.

Verhalen vertellen: het is een oeroude praktijk. Volgens bestsellerauteur Yuval Harari (Sapiens) is onze gave om verhalen te verzinnen en te verspreiden zelfs de enige verklaring voor het feit dat de mens de wereld overheerst. Verhalen raken, overtuigen en zetten in beweging. Daarom zijn ze ook in een zakelijke context een onmisbare skill. Want of je nu een overheidsagentschap bent, een dienstverlener of een productiebedrijf: met jouw duurzame verhaal wil jij je stakeholders op zo’n manier bereiken dat ze je blijven onthouden en je verhaal verder vertellen.
Ontwikkel een krachtig narratief
In veel organisaties lopen verschillende duurzaamheidsprojecten en -programma’s naast en door elkaar. Door afzonderlijk over al die initiatieven te communiceren, krijgt de buitenwereld een versnipperd verhaal te horen, en dat komt je merk niet ten goede. Creëer daarom één samenhangend, helder verhaal dat spoort met je missie en dat al je duurzame projecten en programma’s aan elkaar rijgt. Door consistent te zijn, zal je meer impact en engagement bereiken.