Strategie en

 

transitie

Duurzaamheid is al lang geen bijzaak meer, maar een strategische noodzaak. Om als organisatie toekomstbestendig te blijven, moet je weten waar je eigen impact ligt en welke risico’s en opportuniteiten de veranderende wereld van vandaag teweegbrengt.

Analyse

De weg naar een robuuste strategie begint met een grondige waardeketenmapping en materialiteitsanalyse. We brengen je waardeketen in kaart en analyseren welke thema’s echt relevant zijn voor jouw bedrijf en sector, zowel vanuit een impactperspectief als vanuit risico- en financieel oogpunt. Dit assessment vormt de basis voor een gefundeerde ESG-strategie.


Het is dan ook weinig verrassend dat bijna twee derde van de Europese consumenten aangeven dat ze het moeilijk vinden om in te schatten of een product duurzaam is of vriendelijk voor het milieu. Om de consument te beschermen en de groene transitie te versnellen, is het dus noodzakelijk dat groene claims aan strikte voorwaarden voldoen.

Roadmap

We helpen je om vanuit de materialiteitsanalyse een ambitieuze en haalbare ESG-roadmap op te stellen. Van CO₂-reductie over zorg voor je medewerkers tot circulaire bedrijfsmodellen: wij zorgen ervoor dat je strategie aansluit bij je bedrijfsdoelen en helpt om op lange termijn waarde te creëren.

Draagvlak

Een succesvolle transitie vraagt om draagvlak binnen je organisatie. Zonder betrokkenheid van het management en sleutelspelers blijft duurzaamheid een abstract begrip. Daarom bieden we gerichte inhouse-ESG-trainingen, workshops en C-levelbegeleiding aan. We zorgen ervoor dat de bedrijfstop en het management gewapend zijn om ESG-gerelateerde beslissingen te nemen en de nodige veranderingen in het bedrijf door te voeren. Zo maken we van ESG een integraal onderdeel van je bedrijfsstrategie.